تبلیغات
9 دی، حماسه ملت ایران - .

امروز:

.

حضرت زهرا با مطالبه فدک محکمه ای تاریخی برپا کردند. ایشان درپی گشودن باب سخن با مردم بودند، مطالبه ارث از سوی ایشان تنها ماترک مادی نبود اگرچه در خطبه فدکیه تصریح نشده اما میراث اصلی اهل بیت (ع) ولایت بود.

مرصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران، درباره شهادت حضرت زهرا (س) و وقایعی که به این حادثه غمبار انجامید، اقوال متعددی وجود دارد که برخی از آنها دستاویز سهل اندیشان برای طرح شبهه و تلاش برای زیر سوال بردن برترین آموزه های شیعی شده است. از این رو به نظر می رسد یکی از مغتنم ترین فرصت ها برای آنکه برخی از این مسائل به بحث کارشاسانه گذاشته شود، ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) است که اذهان آماده بهتر می تواند موضوعات را سبک و سنگین کرده و سره را از ناسره تشخیص دهد.
از این رو در گفت و گویی با حجت الاسلام والسلمین مهدی اسماعیلی، مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) کوشیده ایم تا به بحث درباره موضوعات مرتبط با حضرت زهرا (س) بپردازیم. آنچه می خوانید مشروح این گفت و گوی تحلیلی است:


چرا حضرت صدیقه (س) در خطبه مشهور فدکیه به صراحت سخنی از غصب ولایت حضرت علی (ع) علی رغم تاکیدات پیامبر (ص) بر این مهم و نیز بیعت مسلمانان در روز غدیر به میان نیاروده اند؟
خطبه مشهور فدکیه حضرت زهرا (س) که اطلاق این عنوان برآن بی جهت نبوده و پیام های بسیاری را می رساند و حتی افرادی که در همان زمان و نیز قرن ها پس از آن، این خطبه را که توسط حضرت زهرا (س) در مسجدالنبی (ص) ایراد شده خوانده و تفسیر کرده اند، بر این باور هستند که قرار نبوده مسئله غصب خلافت و فراموشی امامت در این خطبه بیان شود.
حضرت زهرا (س) بیشتر برای احقاق حقوق خود وارد میدان مبارزه شدند و در حقیقت در بستر تاریخ محکمه ای را ایجاد کردند برای آنهایی که درپی غصب اموال دیگران هستند.
اما برای این عدم تصریح حضرت صدیقه (س) دو احتمال وجود دارد. البته باید توجه داشت که اگرچه در سراسر خطبه فدکیه حضرت به طور آشکار وارد این بحث نشده اند، اما به طور کنایی اشاراتی کرده اند.
یکی از احتمالات این مهم، عدم درک سیاسی مردم آن روزگار از بیانات حضرت زهرا (س) در مسجدالنبی (ص) است. چراکه بعد از رحلت پیامبر (ع) و به خلافت رسیدن ابوبکر، بسیاری از مردم از نقاط مختلف جزیره العرب برای بیعت با خلیفه رهسپار مدینه شدند که البته عمده این کار ناشی از ناآگاهی آنها بود.
آنچه در جزیرالعرب با ظهور اسلام رخ داد، بیشتر بر تغییر تفکر جاهلی آنها مبنی بر شرک و بت پرستی با همت پیامبر (ص) استوار بود و نتوانست بینش سیاسی مردم را تغییر دهد، تا بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.
اما احتمال دیگر نیز برای عدم تصریح حضرت زهرا (س) بر غصب ولایت در خطبه فدکیه وجود دارد. اگر حضرت به این مهم می پرداختند طبیعتا تهمت های بسیاری به ایشان مبنی بر دفاع صرف از منافع همسر و بی توجهی به منافع عمومی وارد می شد.
این دو از احتمالاتی است که برخی از شارحان خطبه فدکیه و نیز تاریخ شناسان بیان کرده اند.

 

فرمودید حضرت اگرچه به صراحت موضوع غصب ولایت را در خطبه مشهور فدکیه مطرح نکرده اند اما اشارات و کنایاتی به آن داشته اند، به برخی از آنها اشاره کنید.
حضرت صدیقه (س) خطبه فدکیه را با مسائل اعتقادی یعنی توحید، نبوت و معاد و تبیین فلسفه احکام آغاز می کنند. سپس خطاب به مهاجران، انصار و افرادی که حول خلافت غاصبانه ابوبکر جمع شده اند، می فرمایند: "ای گروه مسلمان ها! کسانی که با این سرعت به گفته های باطل روی آوردید...
این باطل چه چیزی است که حضرت به آن اشاره می کنند؟ این کدام تفکر واهی و غلط است که حق را رها و باطل را زنده کرده است؟
اگر بگوییم مقصود حضرت زهرا (س) غصب فدک بوده که این مسئله ای شخصی است و جنبه عمومی ندارد... به نظر می رسد فراموشی مسئله وصایت، خلافت و جانشینی امیرمومنان (ع) پس از پیامبر و گرد هم آمدن در ثقیفه و به خلافت رساندن ابوبکر، مقصود حضرت از رها کردن حق و احیای باطل است.
حضرت صدیقه در خطبه فدکیه خطاب به پیامبر (ص) با رو کردن به حرم مطهر ایشان، از آنچه پس از رحلت بر خاندان نبوت رفته است، اظهار گلایه می کنند و بیان می دارند که آنچه برای ما به یادگار گذاشتی از من غصب کردند..
بی تردید ارث پیامبر (ص) برای خاندان نبوت تنها فدک نیست و این غم و اندوه ریشه در غصب ماترک معنوی رسول الله (ص) یعنی خلافت حضرت امیر (ع) دارد.


چرا حضرت زهرا (س) از باب ارث فدک را از خلیفه وقت مطالبه کردند؟
پس از غصب فدک، خلیفه اول بلافاصله مانع کار عمال حضرت زهرا (س) شد و همه آنها را اخراج کرد. این امر در کنار محرومیت بنی هاشم از عواید فدک به عنوان حقی که رسول خدا (ص) برای آنها در نظر گرفته بود منجر به جبهه گیری حضرت زهرا (س) در برابر حقوق غصب شده ایشان شد.
اگرچه ارزش اقتصادی فدک در آن زمان می توانست عمده ترین دلیل حضرت صدیقه (س) برای مقابله با خلافت و ایراد خطبه فدکیه باشد، اما در حقیقت حضرت این ارثیه را مستمسکی قرار دادند تا باب صحبت را با مردم بگشایند. چراکه پیش از آن نه تنها ایشان حتی امیرمومنان (ع) در دوران زندگانی حضرت رسول (ص) سخنی نمی گفتند و این به معنای عدم فعالیت آنها نبود. انچنان که حضور خورشید در آسمان به معنای عدم ماه و دیگر ستارگان نیست بلکه تلاءلوی خورشید مانع از دید آنها می شود...
حضرت وقتی وارد مسجد مدینه می شوند به عنوان عالمه ای غیرمتعلمه که از علم لدنی برخوردار بودند چنان کوبنده سخن می گویند که خلافت به مقابله با ایشان برمی خیزد. بنابراین مطالبه فدک به عنوان ارث پدری برای حضرت زهرا (س) جنبه نمادین داشته و دستاویزی است برای ارتباط با مردمی که می روند به دوران جاهلیت بازگردند.
متاسفانه تاریخ ثابت کرد که پیش بینی های حضرت زهرا (س) درست از آب درآمدند؛ تخلفات اساسی خلافت نه تنها مسلمانان بلکه جامعه بشریت را تا ابد دچار ضرری جبران ناپذیر کرد. اگر خلافت پس از رحلت پیامبر (ص) به دست اهل آن یعنی حضرت امیر (ع) و پس از ایشان به دست ذریه پاکشان سپرده می شد اسلام با همان سرعتی که جزیرالعرب را پیمود می توانست در بازه زمانی نیم قرنی کل جهان را درنوردد و ندای اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله در گوش جهان طنین انداز شود اما چنینن نشد و غصب سکان خلافت ازا هل بیت (ع) این آرزو را تا امروز دور از دسترس کرده است.
البته در تاریخ داریم که ابوبکر استشهادات حضرت زهرا (س) را درباره فدک پذیرفت و نامه ای مبنی بر بازگرداندن آن به اشان شد اما عمر نامه را پاره کرده و به حضرت بی حرمتی کرد و اتفاق افتاد آنچه در تاریخ آمده است...
اگرچه بعدها برخی از خلفای بنیا میه و بنی عباس ادعای بازگرداند فدک به ائمه (ع) را داشتند اما چنین چیزی هرگز به وقوع نپیوست.


چرا امیرالمومنین (ع) در دوران خلافت خود اقدامی برای بازپس گیری فدک انجام ندادند؟
حضرت علی (ع) در طول نزدیک به پنج سال خلافت خود، درگیر سه جنگ از بزرگترین جنگ های تاریخ اسلام شدند. از طرفی از هر سو اختلافات به ایشان هجوم می آورد. همچنین افول جامعه اسلامی از ارزش هایی که پیامبر (ص) برای تثبیت آنها تلاش کرده بودن دیگر مجالی باقی نمی گذاشت که ایشان برای بازپس گیری فدک اقدام کنند.
چراکه دیده می شود عمده خطبات حضرت امیر (ع) به بیان اصول اعتقادی و احکام بازمی گردد؛ این یعنی مسلمانان در دورانی کوتاه پس از رحلت پیامبر (ص) به مسیر انحطاط و انحراف افتاده و جو آلوده جامعه مانع از اقدامات اینچنینی از سوی حضرت علی (ع) می شد.

 

این فداکاری حضرت زهرا (س) برای استقامت بخشیدن به نهال نوپای اسلام و دفاع از حریم ولایت چه تاثیری در تاریخ اسلام برجای گذاشته است؟ آیا تاثیر آن در همان زمان متوقف شده یا نه امروز و فردا نیز از آن بهره مند هستند؟
آنچه که امروز آمارها از میزان مسمانان اعم از به شیعه و سنی وجود دارد، نشانگر باور مردم به اهل بیت (ع) است.
اگر این خطبه ها نبود آیا مظلومیت اهل بیت (ع) نظیر آنچه امروز وجود دارد، در تاریخ ثبت می شد؟ حضرت زهرا (س) نخستین مظلومه و امیرمومنان (ع) نخستین مظلوم تاریخ اسلام است که البته این ظلم به معنای شخصی تعبیر نمی شود. ظلم شخصی آن بود که به جراحت و شهادت هر دوی آنها انجامید اما ظلم اصلی آن بود که نه تنها بر آنها بلکه بر پیکره بشریت وارد شد...
اینکه امروز من و شما فریاد از فاطمه می کنیم و در مجالس عزای ایشان و فرزندانشان منقلبانه اشک می ریزیم همه از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و اثبات مظلومیت ایشان درتاریخ است.

 



به گزارش سایت افسر ایرانی، شبکه ضاله کلمه که معمولا حول محور عقاید وهابیت مانور می دهد،اخیرا جهت نشر هر چه بیشتر اکاذیب و جمع آوری افراد بیشتر جهت شیعه زدایی اقدام به تبلیغی در رابطه با جذب نیرو در دانشکده مجازی کلمه کرده است که در زیر عکس آن را مشاهده می کنید!

نکته عجیب تر آنکه آن ها حتی در این آگهی اعلام کردند کسانی که دیپلم هم ندارند می توانند وارد این دانشکده شوند و مدرک اخذ کنند که این نشان از عدم وجود نیروی با تحصیلات عالی در بین آن ها دارد،اما مطلب حائز اهمیت این است که دشمنان قسم خورده شیعه در فضای مجازی با تمام توان در حال نشر افکار خود و پرورش آن در میان مسلمانان می باشند در حالیکه شبکه هایی همانند امام حسین،بقیع،ولایت تی وی و امثال آن ها باید به کمبود بودجه برخورد کنند و هر چند از گاهی منتظر شنیدن خبر از دست دادن یکی از فرکانس های آنان در ماهواره ها باشیم.


چهارشنبه 6 اردیبهشت1391 narsis
نظر بدهید


یک گروهک تروریستی در اقدامی تروریستی چهار تن از نیروهای سپاه را در نودشه شهرستان پاوه به شهادت رساند.

مرصاد به نقل از فارس از کرمانشاه در درگیری بین گروهک تروریستی ‌و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌که در نودشه شهرستان پاوه رخ داد چهار تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت رسیدند و چهار تن دیگر مجروح شدند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با محکوم کردن این اقدام، اظهار داشت: نیروهای تروریستی‌ با سو‌ءاستفاده از وضعیت توپوگرافی منطقه دست به این اقدام ناجوانمردانه زدند.

شهریار حیدری گفت: در این درگیری این گروهک ترور‌یستی ‌نیز تلفاتی داشته که فعلاً آمار دقیقی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر امنیت کامل در منطقه برقرار است و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند همیشه اوضاع را در دست دارند.


چهارشنبه 6 اردیبهشت1391 narsis
نظر بدهید

فرمانده نیروهای آمریکایی: نمایندگان در کنگره تماس بگیرید، البته آنها حمایت کنگره و سنا را برای خروج از لیست دارند. شما به نماینده های خود بنویسید و به وزارت خارجه بگویید که آنها را از لیست خارج کنند.»

مرصاد به نقل از جام نیوز، سایت "مجاهدین خلق" وابسته به گروهک تروریستی "منافقین" روزدوشنبه 4اردیبهشت(April.23) در خبری عنوان کرد:
«"ژنرال دیوید فیلیپس" فرمانده ارشد نیروهای حفاظت پادگان اشرف، در مصاحبه ای اختصاصی با سی ان ان، در مورد مأموریتش در عراق و از جمله دوران فرماندهی او بر نیروهای آمریکایی حفاظت از "اشرف"، توضیحاتی ارائه داد و از جمله گفت: "اینها یک جنبش مقاومت مخالف رژیم حاکم بر ایران هستند و در عراق به خاطر نزدیکی این کشور به ایران مستقر بوده اند. آنها در لیست وزارت خارجه آمریکا قرار دارند و این لیست گذاری پایه اش بر اساس مماشات با رژیم حاکم بر ایران بود تا بتوانیم با این رژیم ارتباطات برقرار کنیم. و حالا می بینیم که این کار چقدر پیش رفته است."»
این سایت به نقل از این ژنرال باز نشسته نوشت: «من مدت یک سال با مجاهدین خلق کار کردم، آنها نیروهای آزادیبخش هستند که تغییر رژیم را در ایران می خواهند، آنها نه تنها در عراق بلکه در سراسر دنیا هستند. عراق محل نظامی آنها بود. ما سلاح شان را گرفتیم ولی آنها هنوز در آنجا هستند. ما به آنها قول حفاظت دادیم ولی آنها را به عراقیها تحویل دادیم.»
این سایت در ادامه به نقل از این ژنرال بازنشسته آمریکایی می نویسد: «مطمئناً آنها (مجاهدین) آدمهای خوبی هستند، آنها غیرقابل مقایسه با رژیم هستند. آنها گروهی هستند که مثل ما به آزادی و دموکراسی اعتقاد دارند و یک چیزی که بسیار مهم است و در آن نقطه از جهان کمتر می بینید اعتقاد آنها به مساوات زن و مرد است. مسأله جالب این است که آنها زنهایی دارند که در بالاترین سطح ممکن در فرماندهی قرار دارند، آنها نه تنها از 50 درصد از انرژی خود بلکه از 100 درصد انرژی خود استفاده کنند، آنها نه تنها حذف نمی شوند، بلکه آنها مسئولیت کارها را برعهده می گیرند.»
سایت گروهک تروریستی مجاهدین به نقل از این ژنرال بازنشسته بدون اشاره به جنایات هولناک و اقدامات کورکورانه تروریستی که پایه و اساس سازمان بر آن شکل گرفته می نویسد: «سابقه به دهه 90 برمی گردد که آنها را در لیست سازمانهای خارجی قرار دادند ما تک تک آنها را با اف.بی.آی و سازمانهای مختلف بین المللی چک کردیم. و هیچ مورد جنایی در مورد هیچ کدام از3400 نفر آنها پیدا نکردیم. آنها معتقد به دموکراسی و آزادی هستند و هرگونه کار تروریستی را نفی کردند و اینرا در عمل نشان داده اند.»
آمریکا از گروههای تروریستی به عنوان اهرم فشار علیه دولت های آزادی خواه استفاده می کند. آقای فیلیپس در این باره گفت: «برای من مهم است به 3400 نفری که به آنها قول داده ایم، عمل کنیم. من آنها را از نزدیک می شناسم، خانواده آنها را می شناسم، می دانم که از کجا آمده اند، با آنها غذا خورده ام. آنها انسان هستند. من معتقدم وقتی که از طرف دولتمان به آنها قول دادیم و آنها را به عنوان افراد حفاظت شده محسوب کردیم، باید به قولمان عمل کنیم.»
آقای فیلیپس در پاسخ به این سوال که چگونه می شود به سازمان تروریستی مجاهدین کمک کرد پاسخ داد: «با نمایندگانتان در کنگره تماس بگیرید، البته آنها حمایت کنگره و سنا را برای خروج از لیست دارند. شما به نماینده های خود بنویسید و به وزارت خارجه بگویید که آنها را از لیست خارج کنند.»
گفتنی است با نزدیکتر شدن به ضرب الاجل دولت عراق برای خروج مجاهدین خلق از خاک این کشور آخرین تقلاهای سیاسی برای نجات این گروهک تروریستی شدت بیشتری به خود گرفته است. آمریکا که از گروهک های تروریستی به عنوان اهرم فشارعلیه دیگر دولت ها استفاده می کند در تلاش است تا با خارج کردن نام این گروهک تروریستی از لیست، زمینه استقرار آنها در کشور ثالث فراهم نماید. اما پرونده سیاه تروریستی این گروهک باعث شده هیچ کشوری به غیر از اسرائیل حاضر به پذیرش آنها نشوند.


سه شنبه 5 اردیبهشت1391 narsis
نظر بدهید

 
نماینده سازمان منافقین در شورای دونفره راه سبز با موضع گیری نسبت به ادعاهای حاکمان امارات نسبت به جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس، تلویحا مواضع سازمان منافقین در مورود حفظ تمامیت ارضی کشور را زیر سوال برد.

مرصاد به نقل از ندای انقلاب: بعد از موضع گیری منفعلانه سازمان مجاهدین خلق در راستای سیاست های کشورهای غربی نسبت به ایران درباره ادعاهای دروغین مسئولین امارات متحده عربی مبنی بر حاکمیت جزایر سه‌گانه " تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی" ، اردشیر امیر ارجمند نماینده سازمان منافقین در شورای دو نفره زاه سبز امید " برای فرار رو به جلو از اتهامات جریان اپوزیسیون مخالف جنبش سبز از جمله جریان های سلطنت طلب در اقدام دیر هنگام جزایر سه گانه را جزء لاینفک سرزمین ایران دانست تا با استفاده از این اظهارات عقب ماندگی دیگر فعالین جنبش فتنه انگیز سبز در خارج و داخل کشور نسبت به تمامیت ارضی کشور را جبران کند.

بنا بر این گزارش، بعد از موضع گیری منفعلانه سازمان منافقین در راستای اهداف رژیم صیونیستی نسبت به جزایر سه گانه و حمایت تلویحی این گروهک تروریستی از اقدامات کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس که با واکنش رسانه های دیداری و شنیداری برون مرزی مواجه شد، نماینده سازمان منافقین در شورای دو نفره راه سبز امید و مشاور فراری میر حسین موسوی برای فراررو به جلو از اتهامات جریان اپوزوسیون مخالف جنبش سبز، اقدام به موضع گیری نسبت به ادعاهای واهی امارات به جزایر سه گانه ایرانی کرد و با اعلام این موضوع که دفاع از تمامیت ارضی کشور از اصول بنیادین جنبش (فتنه انگیز) سبز است بار دیگر نشانه های بارز اختلاف را در میان اپوزیسیون ایرانی نمایان کرد

نکته قابل توجه آنجاست که، اظهارات اردشیر امیر ارجمند در حالی از سوی مطرح می شود که پیش تر به عنوان نماینده گروهک منافقین، سعی در هدایت جریان های ضد انقلاب بر علیه نظام جمهوری اسلامی داشته است.

گفتنی است اردشیر امیر ارجمند اهداف تاکتیکی را دنبال می کند که جنبش مرده سبز را یک جنبش غیر وابسته معرفی کند و در ادامه خطر گروهگ های تروریستی " سازمان منافقین "را نسبت به این جنبش دور سازد.

در پایان لازم به ذکر است، شبکه های ضد انقلاب این اقدام اردشیر امیر ارجمند را یک تاکتیک برای ابراز وجود و وطن پرستی وی در قبال تمامیت ارضی ایران دانستند.


نوشته شده در : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391  توسط : mah .    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر